Ekokem Group har opkøbt NORD

Den finske affaldshåndteringsvirksomhed Ekokem Group har opkøbt NORD.

01/30/2015

Ekokem Group har opkøbt NORD

Finske Ekokem Group har den 29.1.2015 underskrevet en aftale vedr. køb af NORD. I 2013 udgjorde NORDs omsætning 50 mio EUR (ca. 372 MDKK), og virksomheden har 200 ansatte. NORD har 6 anlæg i Danmark. Ekokem Groups forretningsområder dækker, foruden håndteringen af almindeligt og farligt affald, også genanvendelse af affald, energiproduktion og miljøsanering.

Via virksomhedsopkøbet vil Ekokem Groups omsætning beløbe sig til godt 250 mio. EUR (ca. 1,9 mia. DKK), og antallet af medarbejdere bliver ca. 670.

- Vi skaber mere værdi til vores kunder ved, at vi som affaldshåndteringsvirksomhed vokser, og dermed øger materiale- og energieffektiviteten samt søger nye muligheder inden for genanvendelse. NORD styrker bl.a. vandhåndteringsteknologien og -kompetencerne i Ekokem Group. Ekokem, Sakab og NORD har hver sit hjemmemarked og særlige kompetenceområder, og skaber nu sammen et stærkt nordisk konsortium bestående af tre virksomheder. Den fremtidige vækst bygger på udnyttelse af disse kompetencer på vores fælles markedsområde, fortæller adm. direktør Timo Piekkari.

Ekokem blev etableret i 1979 og ejes af den finske stat, kommuner og virksomheder. Ekokem Groups formål er at spare på naturens ressourcer ved at forbedre kundernes materiale- og energieffektivitet samt tilbyde løsninger til genanvendelse, ressourceudnyttelse og energiproduktion samt serviceydelser inden for miljøsanering. Ekokem Groups nye strategi har fokus på udvikling af cirkulær økonomi i Norden.

ICECAPITAL var hovedrådgiver i købsprocessen.

Yderligere information:

Ekokem Group